Min absolut största passion i livet, det bästa jag vet: är nattens drömmar 💙


Lika zebrarandig som jag är på detta foto från 2019, lika zebrarandig gick jag till arbetsträningen idag.

På fotot håller jag i en tavla. Där motivet, orden är hämtad från en dröm som jag drömde för ca 8 år sen.

Då mötte jag en kvinna som sade till mig:

– Hillevi, du måste skaffa något zebraaktigt att ha i ditt hem, i ditt liv. Om du gör det ska du få stor framgång med din karriär och tjäna stora pengar, sade hon.

Tror minsann att jag redan dagen efter gick till Leklust och köpte mig en liten zebra 🦓 och sedan dess har det zebraaktiga ökat i hemmet.

OM jag tror på mina drömmar och de budskap jag får i dom? Absolut! Jag tar dem på fullt allvar. (Fast det är klart, det händer att även jag har tramsiga, fåniga drömmar som bara är, som ”är utfyllnad”. Det är ju inte så att jag alla nätter får budskap) Det är därför jag älskar att drömma. För att jag får veta så mycket i dom. Får tillgång till så mycket. I nattens drömmar får jag möta människor som inte lever idag. I drömmarna får jag inspiration och idéer. Får lösningar. I nattens drömmar får jag energi. Kärlek. Glädje. Finner läkning. Möter förståelse. Sade jag att jag älskar att drömma?

Jag har skrivit upp drömmarna sen början på 90-talet. Ju oftare jag skrivit ner dom desto lättare har jag haft att komma ihåg dom. Jag har även målat några drömmar, 20-30 stycken hittills. Och visat dom på min utställning ”I mina drömmars land”. Underbart.

Ibland är drömmarna rena rama långfilmerna. Därav har jag som mål att en dag dramatisera eller filmatisera dom. I många drömmar har jag mött gud. Han har i dessa drömmar alltid varit en man. I en var han trollkarl, i en annan en afrikan på över två meter. Och oj oj oj vilken kärlek, vilken läkning. Fantastiskt! Jag är så tacksam. Är oerhört tacksam över denna kanal uppåt, som drömmarna är för mig.

Jag bara toklängtar till nästa gång jag får visa dröm-tavlorna och berätta, dela med mig av drömmarna. Jag har även för avsikt att ha drömgrupper, där deltagarna får dela sin dröm och måla den. Jag har redan en påbörjad namnlista på personer som vill vara med på detta. Idéer det har jag gott om. Många av dem har jag fått i mina drömmar.

Men, tavlan här ovan, det kvinnan sade att jag kommer uppnå framgång i min karriär och tjäna stora pengar? Hon sade ju inte exakt när detta skulle ske? Och kanske jag inte är där r i k t i g t än. Men minsann, det känns som att det är riktigt, riktigt nära nu.

Allt ALLT gott 💙 Hillevi

Lämna en kommentar